Opis
Cel projektu:
Głównym celem projektu była realizacja badań przemysłowych oraz rozwojowych w ramach 2 typu projektów: Wsparcie prac B+R w przedsiębiorstwach, polegających na opracowaniu innowacyjnej linii montażowo-spawalniczej do produkcji ram wózków kolejowych tocznych z elementami automatyzacji.
Cel badawczy projektu:
Celem badawczym projektu było opracowanie technologii spawania i montażu ram wózków kolejowych tocznych opartej o ciąg dedykowanych przyrządów (także zautomatyzowanych) w postaci dedykowanej linii technologicznej.
Cel osiągnięto poprzez:
- realizację badań przemysłowych i rozwojowych;
- współpracę z jednostką naukową;
- utworzenie prototypu.
Wyjściowy poziom gotowości technologicznej:
II poziom gotowości technologicznej włącznie
Końcowy poziom gotowości technologicznej:
IX poziom gotowości technologicznej
Projekt pod nazwą “Realizacja prac typu B+R celem opracowania innowacyjnej, zautomatyzowanej linii oprzyrządowania do montażu i spawania podwozia pojazdów szynowych oraz technologii jej produkcji.” zrealizowany przez CADESIGNER ENGINEERING Sp. z o.o. był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, dla osi priorytetowej: I. Nowoczesna gospodarka, dla działania: 1.2. Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach.