10–13 września 2023
Polanica-Zdrój, Hotel Polanica Resort & SPA
Europe/Warsaw strefa czasowa

Problematyka testów kompatybilności systemu ETCS

Niezaplanowane
20min
Polanica-Zdrój, Hotel Polanica Resort & SPA

Polanica-Zdrój, Hotel Polanica Resort & SPA

Górska 2, 57-320 Polanica-Zdrój
Abstrakt do recenzji

Opis

Zapewnienie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej wymaga osiągnięcia pełnej kompatybilności technicznej infrastruktury i pojazdów, czyli części przytorowej podsystemu sterowanie z częścią pokładową. Dlatego też w Rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2019/776 wprowadzono dodatkowe parametry podstawowe, charakteryzujące podsystemy „Sterowanie”. W punkcie 4.2.17 zdefiniowano kompatybilność systemu ETCS (European Train Control System) oraz systemu radiowego. Kompatybilność systemu ETCS –ESC (ETCS System Compatibility) oznacza zgodność techniczną pomiędzy systemem ETCS zainstalowanym na pojeździe trakcyjnym (pokładowy ETCS) a systemem ETCS zainstalowanym na infrastrukturze kolejowej (przytorowy ETCS) w danym obszarze użytkowania (np. odcinek linii kolejowej). Wykazanie tej zgodności determinuje konieczność przeprowadzania tzw. testów ESC, których wyniki w swojej istocie w sposób wymierny mają przyczynić się do odpowiedniego doprecyzowania obowiązujących specyfikacji zawartych w TSI a także ograniczenia możliwości powielania dokonanych już sprawdzeń na etapie certyfikacji danego podsystemu i zminimalizowania kosztów kampanii testowych, co w rezultacie zapewni stabilne i niezakłócone działanie całego systemu ERTMS (European Rail Traffic Managment System). W niniejszym artykule opisano kluczowe aspekty prawne i zagadnienia techniczne związane z testami ESC oraz przybliżono kwestie praktyczne realizacji tych testów, na sieci kolejowej w Polsce.

Główni autorzy

Łukasz Zawadka (Instytut Kolejnictwa) Pan Dominik Adamski (Instytut Kolejnictwa)

Dokumenty prezentacyjne

Jeszcze nie ma materiałów.